Parodontologie Praktijk Fokkema

is een verwijspraktijk voor tandvleesproblemen. Dit houdt in dat je een verwijzing van de eigen tandarts of mondhygiënist nodig hebt om een afspraak te maken. Onder het item Parodontologie tref je informatie aan over het werkgebied van de parodontoloog en wanneer een verwijzing zinvol is, maar ook wat parodontitis is en wat de relatie is tussen tandvleesontstekingen en de algemene gezondheid.

Betalen

Onze rekening is opgebouwd uit de (verschillende) prestaties die tijdens een behandeling hebben plaatsgevonden. Op de rekening staat elke prestatie omschreven met een code. Voor meer uitleg over de betekenis van deze prestatiecodes bij de parodontoloog kun je terecht op de website Mondzorgkosten. Op deze site krijg je veel inzicht in de kosten van de behandelingen die in de mondzorg plaats vinden.

Met inhoudelijke vragen over de tandartsrekening kun je ook terecht bij het Tandheelkundig Informatiepunt (TIP). De voorlichters van het TIP kunnen je uitleg geven over de opbouw en codes van de rekening. Ook kunnen zij je vertellen of het in rekening gebrachte bedrag juist is in verhouding tot het vastgestelde tarief..

In onze praktijk geven wij je graag alle aandacht en een goede zorg. Daarom werken wij samen met Infomedics voor het versturen en innen van onze rekeningen. Ook voor alle vragen over het betalen van jouw rekening kun je bij Infomedics terecht.

Digitale rekening

Als cliënt van onze praktijk vragen wij je om jouw mobiele telefoonnummer en e-mailadres. Met deze gegevens kan Infomedics jouw rekening digitaal versturen. In de e-mail van Infomedics staat een link naar jouw persoonlijke betaalpagina. Daar kun je de rekening downloaden en inzien, nadat je een code hebt ontvangen via jouw mobiele telefoonnummer als extra verificatiemaatregel. De rekening kun je vervolgens betalen met iDEAL.

Vergoeding zorgverzekeraar

Als de zorgverzekeraar een gedeelte van de rekening vergoedt, staat dit duidelijk op de rekening. Wat overblijft betaal je aan Infomedics. Heb je een vraag over de hoogte van de vergoeding op de rekening? Neem dan contact op met de zorgverzekeraar. Staat er geen vergoeding op de rekening? Betaal dan alles aan Infomedics en controleer daarna of je de rekening nog kunt indienen bij jouw zorgverzekeraar.

Regel het online

Op de website van Infomedics kun je makkelijk jouw rekening bekijken en betalen. Als betalen niet goed uitkomt, kun je ook uitstel van betaling of een betalingsregeling aanvragen.

Status van jouw betaling controleren

Klik op de link in de e-mail van Infomedics of ga naar infomedics.nl. Vul daar het 14-cijferig betalingskenmerk in dat op jouw rekening staat. Als je de rekening nog niet (helemaal) betaald hebt, dan word je doorgestuurd naar de betaalpagina van jouw rekening. Daar kun je direct betalen via iDEAL. Je kunt de betaalstatus van jouw rekening ook opvragen bij digitale assistent Ella.

Rekening bekijken en downloaden

Om jouw privacy te beschermen, zie je op de betaalpagina van jouw rekening alleen het bedrag van de rekening en wanneer de rekening betaald moet worden. Als je de rekening wilt bekijken of downloaden, dan stuurt Infomedics een code naar jouw mobiele nummer. Met die code kun je de PDF van jouw rekening openen en, als je dat wilt, opslaan.

Betalingsregeling of uitstel aanvragen

Je hebt 30 dagen om de rekening van Infomedics te betalen. Lukt het niet om op tijd te betalen? Voorkom dan een herinnering en vraag uitstel of een betalingsregeling aan. Je regelt het op de betaalpagina van jouw rekening of via de digitale assistent Ella.

Hulp nodig?

Heb je een vraag of heb je hulp nodig? Bekijk dan de veelgestelde vragen op infomedics.nl of stel jouw vraag 24/7 aan de digitale assistent Ella. Tijdens kantoortijden kun je ook altijd contact opnemen met de Servicedesk van Infomedics op telefoonnummer 036 – 20 31 900 (maandag tot en met vrijdag van 09.00 uur tot 17.00 uur).

Wat gebeurt er met jouw gegevens?

Om rekeningen snel en correct te kunnen verwerken, delen wij jouw gegevens met Infomedics. Infomedics doet er alles aan om jouw gegevens maximaal te beveiligen, uiteraard voldoen zij aan alle geldende wetten en regels rondom privacybescherming. Informatie over hoe Infomedics omgaat met de bescherming van privacygevoelige informatie vind je op infomedics.nl.

Betalingsvoorwaarden Infomedics

In opdracht van ons verstuurt en incasseert Infomedics rekeningen voor de zorg die je hebt gehad. Infomedics voldoet hierbij uiteraard aan alle (privacy) wet- en regelgeving, zowel de regels die van toepassing zijn op ons als zorgaanbieder, als aan de regels die vanuit de wet gelden voor Infomedics.

Wat zijn de belangrijkste betalingsvoorwaarden van de rekening van Infomedics?

  • Infomedics mag, als dit mogelijk is, de rekening declareren bij de zorgverzekeraar. Je ziet een eventuele vergoeding altijd terug op de rekening.
  • Infomedics verwacht dat je de rekening betaalt vóór de vervaldatum zoals vermeld op de rekening.
  • Als je de rekening niet voor de vervaldatum hebt betaald, dan ben je in verzuim zonder dat daarvoor een nadere ingebrekestelling is vereist. Omdat  je het uiteraard vergeten kunt zijn, krijg je een herinnering waarbij je word gevraagd de rekening alsnog te voldoen, binnen 15 dagen nadat je deze hebt ontvangen. Mocht de betaling binnen deze gestelde datum uitblijven, dan brengt Infomedics rente en incassokosten in rekening.
  • Infomedics mag de betaling eerst in mindering brengen op de incassokosten, vervolgens op de in rekening gebrachte rente en tenslotte op het oorspronkelijke bedrag van de rekening.
  • Houd er rekening mee dat, wanneer je een klacht indient of je inschrijft bij een andere zorgaanbieder, de rekening uiteindelijk nog steeds betaald moet worden. De betalingsverplichting kan hierdoor niet worden opgeschort.